sobota, 15 lutego 2014

Wąż szydełkowo-koralikowy dla Agaty.

     Węży koralikowych miałam okazję nauczyć się ich na kursie organizowanym w Koralium w Katowicach i od tego czasu zrobiłam już ich trochę. Ostatnio jedną z bransoletek podarowałam Agacie na urodziny i spodobała mi się na tyle, żeby zrobić taką jeszcze jedną :)
Schemat w romby
 Do zrobienia bransoletki potrzebne są grubsze nici lub kordonek (ja korzystam z nici do szycia jeansu), szydełko (od 0,75 do 1,25), koraliki (podobno najlepsze są Toho ale ja korzystam z koralików Preciosa, które kupuje w Koralium) i igła :) Nie bez znaczenia jest też program DB-BEAD, który w prosty sposób pozwala wymyślić jakiś wzór. Oczywiście można też skorzystać z jednego z tysięcy wzorów umieszczonych w sieci ale mimo wszystko warto program sobie ściągnąć żeby zapisać ulubione wzory a przy okazji spróbować własnych sił w tworzeniu.


Dla Agaty wybrałam wzór w romby, który zamieściłam wyżej i wzięłam się do pracy. Nawlekłam na nitkę koraliki, później każdy jeden przerobiłam szydełkiem i powstała bransoletka. Efekt jest taki :







Wszystkie w tym samym wzorze.


Sekwencja składa się tu z 36 koralików, co sprawia, że jest na serio nie trudny w nawleczeniu, więc się rozpędziłam i zrobiłam jeszcze dwie w innej kolorystyce:











Później wkleiłam końcówki, dopięłam kwiatuszka, zapakowałam w pudełeczko ręcznej roboty i dałam Agacie w prezencie. Jak wróciliśmy z urodzin na facebooku już widniało zdjęcie, które pozwala mi myśleć, że prezent był udany.
Zdjęcie zapożyczone z profilu Agaty.
Gdyby ktoś chciał zapisać się na taki kurs to zapraszam na stronę Koralium. Tam na bieżąco pojawiają się terminy kolejnych kursów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz