piątek, 14 marca 2014

Małe żonkile czyli żonkilki :)


    W wielu ozdobach z okazji Świąt Wielkanocnych przewija się motyw żonkila. Postanowiłam zrobić sobie takie z papieru. Niestety w wykrojnikach ani dziurkaczach nie znalazłam żadnego żonkila ale nie wolno się nie poddawać. Mam dziurkacz z pięciolistnym kwiatkiem i stwierdziłam, że choć pięciolistny żonkil w przyrodzie nie występuje i tak może wyglądać fajnie.


PrzydaMiSię:
- żółty papier
- nożyczki do precyzyjnego cięcia lub po prostu do paznokci
- nożyczki z wzorkiem
- klej Magic
- dziurkacz ozdobny z kwiatkiem
- żółte koraliki
- szydełko.



Z żółtego papieru o gramaturze 220 wycięłam dwa kwiatki.
Przy pomocy nożyczek z wzorkiem przycięłam z jednego kwiatka płatki.
Mniejszymi nożyczkami nacięłam delikatnie płatki by lepiej się układały.
W drugim kwiatku palcami zaginam każdy płatek z osobna. 
Żeby ładnie się zaokrąglił a nie połamał zaginam płatki na szydełku.
Szydełko ustawiam tak jak na zdjęciu i podnoszę brzegi płatka ku górze.
Na środek daję kropelkę kleju Magic.
Przyklejam pierwszy kwiatek do środka i przytrzymuje mocno 
drugim końcem szydełka. Płatki środka podkoszę delikatnie do góry.
Na środek daję kolejną kroplę kleju.
Do środka wkładam 3 koraliki i żonkilek gotowy.
Po wyschnięciu klej staje się przeźroczysty.
A tu przykładowe zastosowanie :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz